Re: Еврото

Liste des GroupesRevenir à sc bulgaria 
Sujet : Re: Еврото
De : joyradost (at) *nospam* gmail.com (Radostina)
Groupes : soc.culture.bulgaria
Date : 06. Jun 2025, 08:32:37
Autres entêtes
Organisation : A noiseless patient Spider
Message-ID : <101u5iq$24o50$1@dont-email.me>
References : 1 2 3 4 5 6 7 8
User-Agent : Mozilla Thunderbird
On 6/5/2025 11:53 AM, Vedrin Jeliazkov wrote:
On Thu, 5 Jun 2025 15:49:55 +0000, Radostina wrote:
 
On 6/5/2025 12:00 AM, Vedrin Jeliazkov wrote:
On Thu, 5 Jun 2025 0:49:53 +0000, Radostina wrote:
>
И пак да кажа - интересно ми е да чуя мнения.
>
Аз подкрепям въвеждането на еврото в България, тъй като виждам много
предимства както в личен, така и в обществен план. Случи се така, че
живеех и работех в Белгия при въвеждането на еврото там. Беше интересно.
:-)
>
Всред противниците у нас има някои групи, които са една идея
по-организирани и гласовити и донейде задават тона на останалите
нежелаещи:
>
1) Хора, които разполагат с твърде много левове в брой, за чийто
произход трудно биха дали приемливо обяснение, а и вероятно не са
платили съответните данъци.
>
2) Хора, които работят по указания или дори срещу заплащане от
недоброжелатели на обединена Европа.
>
3) Хора, за които национализмът е преди всичко парад.
>
Провеждането на референдум по такъв въпрос сега според юристи е правно
недопустимо. Така мисли включително и Крум Зарков, доскорошния
юридически съветник на президента, който подаде оставка именно във
връзка с предложението му.
>
Съжалявам, Веди, но не виждам нищо съществено по-горе, а и нищо, което
може да бъде доказано.
Какво означава твърде много? 10 000? 100 000? Милиони?
 Зависи колко усилия някой би искал/могъл да вложи в обмяната на до 10000
лв дневно в брой. Обмяната на няколко десетки хиляди по този начин може
би би била приемлива, но на повече -- едва ли. За обмяната на по-големи
суми в брой наведнъж трябва да бъде попълнена декларация за произхода
им. Някои хора биха могли да се притесняват (с или без основание) от
подаването на такава декларация. От друга страна почти всеки ден чуваме
за поредните (най-често възрастни) люде, предали големи суми пари в брой
на измамници. Тези иначе тъжни случки загатват в някаква степен размера
на наличностите под дюшеците и в бурканите.
Друг вариант е да кажат, че са ги получили подарък от роднини в чужбина или от някое казино в чужбина, абе сигурна съм че хора, които имат много пари знаяъ и как да ги инвестират. Но според мен това не е исновна причина.

 Курсът е ясен 1.95583:1. Ограничение в сумата няма.
Курсът е ясен СЕГА, като е "вързан".
Не е ясно дали валутният борд няма да падне ПРЕДИ да се приеме еврото.
Признавам, не съм чела официални документи, но и не съм чула никой да коментира този момент. А това тршбва много ясно да е вписано в договор.

 
Ще може ли България да взима самостоятелни решения за бюджет и риоритети
на икономиката или ще бъде спускан "отгоре"?
 България няма собствена монетарна политика от въвеждането на валутния
борд през 1997 г. В този смисъл сега нищо не се променя относно бюджета
и икономическите приоритети.
Не съм сигурна в това, в смисъл че няма да има допълнителни ограничения.

 
Ще бъде ли България
отговорна за огромния дефицит в момента на европейската банка?
 България и сега има дял (и съответно отговорност) в Европейската
централна банка. Делът на БНБ е 0.9832% от капитала на ЕЦБ.
А колко ще стане след това?

 
Кога се
предвижда въвеждане на цифрово евро?
 https://www.ecb.europa.eu/euro/digital_euro/progress/html/ ecb.deprp202412.en.html
Не мога да чета вече дълги текстове, замъглява ми се зрението, но доколкото ожах да прегледам, не е ясно :-)
може да съм песимист ама никак не ми харесва идеята за дигитална валута.
Замисля ли се някой за отдалечени райони, за възрастни хора, за бедни, които нямат достъп...

Моето мнение по този въпрос е, че трябваше да има референдум за
членството в ЕС преди 2007 г. Това членство е обвързано с въвеждането на
еврото рано или късно. Страните от ЕС, които все още не са в еврозоната
не изпълняват (по неволя или нарочно) критериите за членство в
еврозоната. Впрочем, има и страни, които не са в ЕС, но използват еврото
като национална валута -- някои от тях са сключили монетарен договор
(Андора, Монако, Сан Марино и Ватикана), а други са го въвели
едностранно (Косово и Черна гора).
А, току що го написах на Румен, преди да прочета това.
Иначе абсолютно съм съгласна, че трябваше да има референдум за влизане в ЕС. Много неща трябваше според мен, особено с дивата приватизация на Костов. И до ден днешен ме е яд.
 
Чувам също така, че докладът е с фалшиви данни, за да изглежда че сме
изпълнили условията, а всъщност не сме.
 Това вече влиза в областта на конспиративните теории. Десетилетия
по-късно бе установено, че в Гърция са се случили подобни неща
навремето. Ако някой заинтересован е в състояние неоспоримо да докаже
днес такова твърдение за България несъмнено би го сторил, но (поне
засега) -- не е.
Ами не знам, затова питам...

 
Честно казано, не ме интересува че ще направи трансакциите за компании
по-лесни.
 Имаш право да не се интересуваш, но и заинтересованите пък имат право да
се радват и възползват.
Е да, ама според мен първо трябва да се гледат хората, не корпорациите, иначе ще станете като нас :-)

 
Силно ме опасява "заробването", неспособността за каквито и да
е самостоятелни решения.
 Всъщност обаче се случва точно обратното. През последните вече близо 30
години България няма собствена монетарна политика заради валутния борд.
След влизането в еврозоната ще има български представител в ЕЦБ, който
ще има право на глас при определянето на монетарната политика на ЕЦБ.
 
Примерно - искаме още беплатни детски градини - не може
искаме облагородяване на парковете - не може
искаме да построим нова модерна БДЖ - не може
Кой и как ще определш заплатите?
 Гореизброените примери/въпроси нямат пряка връзка с (не)влизането в
еврозоната.
Може да не е пряка, но ако орежат бюджета, ще се стигне дотам.

 
И до днес си задавам въпроса защо Швейцария, Норвегия, Швеция, Дания,
Лихтенщайн и някои други (без значение дали са в ЕС или не) не искат да
приемат еврото.
 Всички страни, които са членки на ЕС (с изключение на Дания) имат
задължение да приемат еврото рано или късно. Тези, които не са -- биха
могли, но в по-ограничен вид, както стана дума, че някои вече и са
сторили. Тук може да е полезно да спомена Румъния, която се надява да
въведе еврото до 2029 г. ако успее да изпълни условията. Дания е особен
случай, тъй като (заедно с Великобритания) е договрила изключение от
задължението за приемането на еврото при влизането си в ЕС. Датската
крона обаче има фиксиран курс към еврото и е част от ERM II механизма, в
който през последните години е и българският лев. В този смисъл,
датчаните са се самоотказали от една съществена част от националната си
монетарна политика, а именно -- евентуалната възможност да променят
обменния курс на валутата си. Явно фиксираният курс и присъствието в ERM
II са за предпочитане според тях.
 
Затова искам професионално компетентно мнение, без политически оценки и
ристрастия. Чисто финансово, икономически и практично.
 Моето мнение не е професионално, но все пак си позволих да го споделя
след запитванията ти. Няма да се натрапвам повече. Ще оставя без
коментар и последния параграф от пращулката ти.
Благодаря! Макар че с някои неща не съм съгласна, някои поне ми се изясниха. не знам какво ще стане обаче ако ЕС се разпадне. Като се подписват договори, трябва да се прави умно и отговорно, да не стане като с нашия президент. Пита "кой идиот е подписал такъв скапан договор" и се оказа, че идиотът е той :-)
 Завършвайки бих си позволил само едно напътствие: внимателно избирайте с
кого и как се съветвате по финансови и други въпроси.
А, аз нямам никакви финанси и в личен план това не ме засяга, но ми беше любопитно да разбера по-отблизо защо има разделение по въпроса.

Date Sujet#  Auteur
3 Jun17:50 * Еврото23Radostina
4 Jun05:20 `* Re: Еврото22Nick
4 Jun16:18  `* Re: Еврото21Radostina
4 Jun18:40   +* Re: Еврото10Vedrin Jeliazkov
5 Jun01:49   i+* Re: Еврото8Radostina
5 Jun08:00   ii`* Re: Еврото7Vedrin Jeliazkov
5 Jun16:49   ii `* Re: Еврото6Radostina
5 Jun17:37   ii  +* Re: Еврото2Rumen
6 Jun08:01   ii  i`- Re: Еврото1Radostina
5 Jun19:53   ii  `* Re: Еврото3Vedrin Jeliazkov
6 Jun07:53   ii   +- Re: Еврото1Nick
6 Jun08:32   ii   `- Re: Еврото1Radostina
6 Jun07:18   i`- Re: Еврото1Nick
6 Jun06:21   `* Re: Еврото10Nick
6 Jun08:57    `* Re: Еврото9Radostina
6 Jun09:17     `* Re: Еврото8Nick
6 Jun20:14      `* Re: Еврото7Radostina
6 Jun20:44       `* Re: Еврото6Nick
7 Jun22:54        `* Re: Еврото5Radostina
8 Jun00:21         +* Re: Еврото3Rumen
8 Jun01:46         i`* Re: Еврото2Radostina
8 Jun11:28         i `- Re: Еврото1Rumen
8 Jun11:14         `- Re: Еврото1Nick

Haut de la page

Les messages affichés proviennent d'usenet.

NewsPortal