Annonce non officielle de la fin de la FM en France pour 2030

Sujet : Annonce non officielle de la fin de la FM en France pour 2030
De : grundig (at) *nospam* free.fr.invalid (Autorun)
Groupes : fr.rec.radio
Date : 24. Aug 2023, 16:34:11
Mail reçu ce jour via la Mailinglist de Radio P-Node :
Hello
Avec l'accord de Clément (qui est dans une radio asso à Marseille), je vous fais suivre un mail qu'il vient d'adresser sur une autre liste, qui pourrait intéresser du monde ici.
With Clément's agreement (he belongs to a community radio in Marseilles), here is a message he's just sent to another list, which could be of interest here.
Short translation: the French audiovisual authority has just announced that the FM band would stop being used by national and local radios in France in 2030. It is not very clear yet what they mean by that or what the calendar will be. At the end of Clément's mail, there is an invitation to join a list to discuss the impact on local radios and fight back.